Spis zamieszczonych ilustracji:

1. Okładka str. 1 : Andriolli – podpis artysty i miniaturki ilustracji p.t.: ”Meir Ezofowicz”, ”Na wszelki przypadek”, „Siedzi na harfie grająca…”, „Kneziu Miłoszu…”, „Miecznik i Maria”, „Koncert nad koncertami”, rys. Andriolli; projekt graficzny okładki R. Lewandowski.

2. Okładka str. 2 : Plan letniska Świder, Wille nad Świdrem rok 1936.

3. Okładka str. 3 : Powiat Nowo-Miński Guberni Warszawskiej, J. M. Bazewicz, red., Warszawa 1907.

4. Okładka str. 4 : Mapa ogólna Królestwa Polskiego z podziałem na gubernie i powiaty, J. M. Bazewicz, red., Warszawa 1907.

5. Ornament z „Pana Tadeusza”, rys. Andriolli, 1882.

6. Francesco Andriolli z synami: Elwirem /z lewej/ i Erminiem/z prawej/, fot. ok. 1860.

7. Metryka chrztu Andriollego, Wilno 23.11.1836.

8. Andriolli w wieku młodzieńczym, fot.

9. Dyplom ukończenia Cesarskiej Akademii Sztuki w Petersburgu.

10. Walka Litwinów z Krzyżakami, rys. Andriolli.

11. Widok ogólny Wilna, rys. Andriolli.

12. Sąd Murawiewa, rys. Andriolli, 1864.

13. Śmierć Narbutta, rys. Andriolli, 1865. /ciało martwego Narbutta z pola walki unosi Andriolli/

14. Po egzekucji na cmentarzu, rys. Andriolli, 1864.

15. Andriolli w chłopskim ubraniu, fot. 1866.

16. Andriolli na fotografii policyjnej przed zesłaniem, ok.1868.

17. Widok Wiatki, fot. z końca XIX wieku.

18. Strona tytułowa : Tygodnik Ilustrowany, Warszawa 1884.

19. Strona tytułowa : Kłosy, Warszawa 1882.

20. Strona tytułowa : Biesiada Literacka, Warszawa 1883.

21. Niedziela palmowa, rys. Andriolli, 1874.

22. Wieńczenie dębu, rys. Andriolli, 1872.

23. Chłodno i głodno, rys. Andriolli, 1872.

24. Mikołaj Kopernik, jego poprzednicy i następcy, rys. Andriolli, 1872.

25. Na wszelki przypadek, rys. Andriolli, 1873.

26. Strona tytułowa „Marii” A. Malczewskiego, rys. Andriolli, 1876.

27. Miecznik i Maria, do „Marii” A. Malczewskiego, rys. Andriolli , 1876.

28. Waligóra i Wyrwidąb, do „Klechd…” K. W. Wójcickiego, rys. Andriolli, 1876.

29. Złotowłosa dziewica, do „Klechd…” K. W. Wójcickiego, rys. Andriolli, 1876.

30. Widzenie Dęboroga, do „Urodzony Jan Dęboróg” W. Syrokomli, rys. Andriolli, 1876.

31. Ksiądz Ławrynowicz piszący pamiętniki, do „Pamiętniki kwestarza” I. Chodźki, rys. Andriolli, 1878.

32. Gołda i Abel Karaim, do „Meira Ezofowicza” E. Orzeszkowej, rys. Andriolli, 1878.

33. Meir Ezofowicz, do „Meira Ezofowicza” E. Orzeszkowej, rys. Andriolli, 1878.

34. Meir powierza pisanie Seniora Gołdzie do przechowania, do „Meira Ezofowicza” E. Orzeszkowej, rys. Andriolli, 1878.

35. Kneziu Miłoszu, do „Starej Baśni” J. I. Kraszewskiego, rys. Andriolli, 1879.

36. Doman porwał ją wpół…, do „Starej Baśni” J. I. Kraszewskiego, rys. Andriolli, 1879.

37. Balladyna, do „Balladyny” J. Słowackiego, rys. Andriolli.

38. Siedzi, na harfie grająca…, do „Lilli Wenedy” J. Słowackiego, rys. Andriolli, 1879.

39. Plan Willi położonych nad Świdrem, wg E. Diehla, 1893.

40. Brzegi Wisły, „Otwock”, rys. Andriolli, 1880.

41. Brzegi Wisły, „Pałac w Józefowie”, rys. Andriolli, 1880.

42. Brzegi Wisły, „Spichrz w Sandomierzu”, rys. Andriolli, 1880.

43. Tzw. klocek drzeworytnika, do „Nizin” E. Orzeszkowej, rys. Andriolli, 1885.

44. Ornament pierwszej strony tekstu „Pana Tadeusza” A. Mickiewicza, rys. Andriolli, 1882.

45. Niedźwiedź Mospanie, do „Pana Tadeusza” A. Mickiewicza, rys. Andriolli, 1882.

46. Chwalicie mą tabakę, do „Pana Tadeusza” A. Mickiewicza, rys. Andriolli, 1882.

47. Zosia kładnie pończoszki białe, do „Pana Tadeusza” A. Mickiewicza, rys. Andriolli, 1882.

48. Cała trzodka białopucha, do „Pana Tadeusza” A. Mickiewicza, rys. Andriolli, 1882.

49. Leżały dwururki, do „Pana Tadeusza” A. Mickiewicza, rys. Andriolli, 1882.

50. Tak, tak, panie Gerwazy, do „Pana Tadeusza” A. Mickiewicza, rys. Andriolli, 1882.

51. W puszczy łoskot, do „Pana Tadeusza” A. Mickiewicza, rys. Andriolli, 1882.

52. Skąd Litwini wracali?, do „Konrada Wallenroda” A. Mickiewicza, rys. Andriolli.

53. Chicot i Gorinflot, do „La dame de Monsoreaux” A. Dumasa, rys. Andriolli.

54. Plan okolicy Stacyi Otwock, wg E. Diehla, 1893.

55. Scena kuszenia Małgorzaty przez Mefistofelesa w kościele, z opery „Faust” Gounod’a, rys. Andriolli, 1882.

56. Epos lwa, do „Legendy wieków” W. Hugo, rys. Andriolli, 1884.

57. Dziedzictwo Andriollego /widok Brzegów/, rys. T.Maleszewski, „Biesiada Literacka” nr 381, 1883.

58. Brzegi nad rzeką Świder, rys. F. Brzozowski, 1884.

59. Brzegi, dom mieszkalny „Mój” i pracownia Anriollego, z jego sylwetką na ganku, fot.

60. Oko Sokoła, do „Ostatniego z Mohikanów” F. Coopera, rys. Andriolli, 1883.

61. Wspaniały łosoś, do „Ostatniego z Mohikanów” F. Coopera, rys. Andriolli, 1883.

62. Willa w Ojcowie, rys. Andriolli, 1886.

63. Z wycieczek po kraju, rys. Andriolli, 1886.

64. Z wycieczek po kraju, rys. Andriolli, 1886.

65. Pojedynek Romea z Tybaldem, do „Romeo i Julia” W. Szekspira, rys. Andriolli,

66. W grobowcach, do „Romeo i Julia” W. Szekspira, rys. Andriolli,

67. Dom mieszkalny Andriollego w Brzegach, po lewej stronie okno pracowni artysty, fot.

68. Koncert nad koncertami, do „Pana Tadeusza” A. Mickiewicza, rys. Andriolli, 1888.

69. Uczta, do „Konrada Wallenroda” A. Mickiewicza, rys. Andriolli.

70. Spowiedź Robaka, do „Pana Tadeusza” A. Mickiewicza, rys. Andriolli, 1889.

71. Adam Mickiewicz, rys. Andriolli, 1889.

72. Kościół w Jastarni, rys. Andriolli, 1889.

73. Brama w Gdańsku, rys. Andriolli, 1889.

74. Skąd Litwini wracali?, rys. Andriolli, 1892.

75. Testament Andriollego, 1893.

76. E. M. Andriolli, rys. K. Pillati.

 

<- Poprzednia Następna ->

Copyright by Robert Lewandowski © Est. 2006
Andriolli ®